Studio pilates M yoga
Email:
Telefon: 734 707 217

Pilates pro ženy

Studio pilates M jóga Liberec » Pilates » Pilates pro ženy

HISTORIE A PRINCIPY

Joseph Hubertus Pilates se narodil roku 1883 v Německu, ale kořeny jeho rodiny sahají až do Řecka. Joseph jako dítě trpěl astmatem, křivicí a revmatickou horečkou, byl však odhodlán své handicapy překonat. Již ve 14 letech měl dokonale vypracované a zdravé tělo. Necvičil podle zavedených fitness programů, ale kombinoval různé formy cvičení např. tanec, různé druhy sebeobrany, box. Jednou z jeho dalších inspirací byl pohyb malých dětí a zvířat. V neposlední řadě byl inspirován východními technikami, a to především yogou, kde ho nejvíce ovlivnil Krishnamacharya (1888-1989).
Z každé cvičební metody si Pilates vybral ty prvky, které pokládal za tělu nejprospěšnější a postupně z nich vytvořil svou metodu, kterou zpočátku nazýval The Art of Contrology.

Cvičení ve studiu pilates M yoga

Principy cvičení pilates = Principy funkčního cvičení

KONCENTRACE (soustředění) - je jedním z hlavních prvků metody Pilates. Je to klíčový element pro spojení těla a mysli. Soustředěná pozornost na daný pohyb zkvalitňuje jeho provedení. Naše plná soustředěnost je klíčem k tomu mít tělo pod KONTROLOU. Jeden z nejdůležitějších principů cvičení pilates je CENTRUM (střed těla) ze kterého vycházi veškerá práce svalů směrem k periferiím. Střed těla můžeme vnímat jako zdroj energie, odkud síla vychází. PŘESNOST - další z principů funkčního cvičení jednoznačně říká, jeden precizně provedený pohyb vám přinese více užitku, než několik nedbale provedených cviků. KVALITA je důležitější než kvantita. PLYNULOST prováděných pohybů je dalším z principů této metody. Každá fáze pohybu má svůj smysl, který je potřeba znát, aby bylo cvičení prováděno správně a tedy funkčně. DÝCHANÍ - dech je první a zároveň poslední známkou života. Dýchaní a jeho kontrola tvoří podstatnou část Pilatesovy metody. Metoda používá tzv. laterální dýchání. Kvalitním nádechem dodáváme tělu energii a výdechem odstraňujeme škodlivé látky ven z těla. Princip dýchání je nezbytným předpokladem pro optimální tělesnou výkonnost. Dech je klíčem ke zdravému tělu, silné imunitě a svěží mysli.

Co všechno můžete cvičením Pilates získat:

  • posílení středu těla: břišních, zádových svalů a hlubokých svalů pánevního dna
  • prevence bolestí zad
  • prevence proti onemocnění, díky důrazu na správné dýchání
  • vzpřímené držení těla
  • ladnost pohybu
  • lepší výkonnost v ostatních druzích sportu
  • pevné a štíhlé svalstvo
  • především dobrý pocit ze sebe sama, krásu těla i ducha